UNIT KEJURUTERAAN OPERASI HOSPITAL

TEL: 09-557 2222 samb. 3182

PROFAIL

 MOHD NAZRUL BIN MAHMOD
 Ketua Unit
 nazrul.m[at]moh[dot]gov[dot]my

VISI

Menjadi organisasi yang cekap dan berkemahiran dalam menyediakan perkhidmatan kejuruteraan yang berkualiti dan berinovatif dalam sektor kesihatan.

MISI

Untuk membekalkan perkhidmatan yang berkualiti, bermutu, dan tepat kepada pemantauan perkhidmatan kejuruteraan, dan perkhidmatan sokongan hospital.

OBJEKTIF

  1. Memastikan Perkhidmatan Pengurusan Fasiliti (FMS), Perkhidmatan Penyenggaraan Kejuruteraan Fisiliti (FEMS), Perkhidmatan Penyenggaraan Kejuruteraan Biomedikal (BEMS), Perkhidmatan Pembersihan (CLS), Perkhidmatan Pengurusan Pendobian dan Linen (LLS) serta Perkhidmatan Pengurusan Sisa Kesihatan (HWMS) yang diberi oleh syarikat konsesi adalah memenuhi kehendak pengguna.
  2. Memberi khidmat nasihat teknikal yang spesifik mengikut skop bagi  memenuhi kategori Perkhidmatan Sokongan Hospital.
  3. Menjalankan pemantauan projek pembangunan dan kejuruteraan serta memastikan setiap aspek teknikal adalah berpandukan kepada pematuhan terhadap arahan kerja serta prosedur yang betul.

FUNGSI

  1. Perkhidmatan FMS, FEMS, BEMS, CLS, LLS dan HWMS yang diberikan kepada pihak pengguna mestilah sempurna dan     mencapai objektif pihak Kementerian Kesihatan Malaysia.
  2. Semua khidmat nasihat teknikal kepada pihak hospital dapat dilaksanakan mengikut jadual yang telah ditetapkan.
  3. Melaksanakan pemantauan projek pembangunan dan kejuruteraan dengan berkesan dan projek-projek dapat disiapkan mengikut tempoh kontrak yang telah ditetapkan.

PIAGAM PELANGGAN

  1. Sentiasa komited dalam melaksanakan pemantauan aktiviti perkhidmatan sokongan hospital yang diswastakan di hospital:
  2. Memastikan tindakan pembaikian aduan kerosakan bagi FEMS dan BEMS dapat diselesaikan dalam tempoh 7 hari bekerja.
  3. Memastikan perkhidmatan pembersihan adalah bebas dari kotoran, tidak berhabuk, tidak berbau dan selesa.
  4. Memastikan bekalan kainan dibekal secukupnya mengikut nilai par setiap hari.
  5. Melaksana kajian kepuasan pelanggan dan menyediakan laporan penilaian prestasi Syarikat Konsesi 2 kali setahun.
  6. Menyelaras semua aktiviti berkaitan perkhidmatan kejuruteraan di hospital.

CARTA ORGANISASI

SENARAI NAMA PEGAWAI/KAKITANGAN, NO. TELEFON & EMEL

 Nama  Jawatan  Tel. (samb.)  Emel @moh.gov.my
 Mohd Nazrul bin Mahmod   Jurutera  3181  nazrul.m
 Hasmira binti Sumbiar
  Jurutera Awam  2372  has_mira
 Muhammad Johari bin Said  Penolong Jurutera  2372  m.johari
 Mohd Syaifullizan bin Mohd Nor  Pembantu Tadbir (P/O)  2372  e_pool

 

PERKHIDMATAN DAN PRODUK YANG DISEDIAKAN

  • Perkhidmatan Pengurusan Fasiliti (FMS)
  • Perkhidmatan Penyelenggaraan Kejuruteraan Fasiliti (FEMS)
  • Perkhidmatan Penyelenggaraan Kejuruteraan Biomedikal (BEMS)
  • Perkhidmatan Pembersihan (CLS)
  • Perkhidmatan Pengurusan Pendobian dan Linen (LLS)
  • Perkhidmatan Pengurusan Sisa Kesihatan (HWMS)
  • Khidmat Nasihat teknikal

PROGRAM DAN AKTIVITI UNIT

  1. Menjalankan Kerja-kerja Penggantian Sistem Perpaipan Bagi Bekalan Air Domestik Termasuk Kerja Lain berkaitan di HTAA
  2. Menjalankan Kerja-kerja Penggantian Peralatan Bagi Sistem Penyaman Udara Berpusat Termasuk Kerja Lain Berkaitan di HTAA
  3. Menjalankan Kerja-kerja Naiktaraf MSB
  4. Menjalankan Kerja-kerja Penggantian Lif
  5. Menjalankan Sustainability Program di HTAA
  6. Pemantauan keseluruhan Perkhidmatan Sokongan Hospital

 

Tarikh Kemaskini : 4 November 2024

Alamat Kami

Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA)
Jalan Tanah Putih, 25100 Kuantan,
Pahang
Email: htaa[at]moh[dot]gov[dot]my
Telefon: 09-5572222

HTAA Sepintas Lalu

Peta Lokasi HTAA