Piagam Pelanggan

Kami berjanji untuk memberikan perkhidmatan secara profesional, selamat, mesra, penyayang dan berkualiti.

Keutamaan akan kami berikan kepada kes kritikal dan separa kritikal di Jabatan Kecemasan dan Trauma dengan masa menunggu seperti berikut :
  1. Semua kes kritikal (Zon Merah) dirawat dengan serta-merta.
  2. Semua kes separa kritikal (Zon Kuning) dirawat dalam masa 15 minit.
  3. Lain-lain kes (Zon Hijau) akan dilihat mengikut keutamaan keadaan pesakit.
  4. Perkhidmatan Klinik Pesakit Luar dan Klinik Pakar akan diberikan mengikut giliran dan/atau keadaan pesakit. Keutamaan akan diberikan kepada kanak-kanak, ibu hamil, warga emas dan orang kurang upaya.
  5. Maklumat akan diberikan kepada pelanggan berkenaan penyakit dan perawatan.
  6. Kerahsiaan maklumat peribadi, penyakit dan perawatan yang diberikan kepada pesakit adalah terjamin.
  7. Kemudahan dan persekitaran yang bersih, selesa dan selamat disediakan.

KAMI BERILTIZAM :
  1. Pelanggan kami adalah pesakit-pesakit secara langsung dan secara tidak langsung pelawat-pelawat, pembekal-pembekal dan lain-lain pengguna kemudahan Hospital Sultan Haji Ahmad Shah, Temerloh.

  2. Kewajipan Kami kepada pelanggan adalah seperti berikut;

    1. Setiap pesakit akan diberi rawatan perubatan berkualiti yang sewajarnya
    2. Setiap pesakit yang memerlukan rawatan khusus yang tidak terdapat di hospital ini akan dirujuk ke hospital lain yang sesuai
    3. Setiap pelanggan akan dilayan dengan baik, mesra, bertimbangrasa, hormat, bersopan santun, jujur dan ikhlas
    4. Setiap pesakit akan diberi jaminan bahawa kehormatannya akan terpelihara semasa menerima rawatan. Segala maklumat mengenai penyakit dan rawatannya akan dirahsiakan dan hanya boleh diberitahu kepada pihak tertentu dengan keizinannya tertakluk kepada undang-undang
    5. Setiap pesakit akan diberi penerangan yang jelas mengenai prosedur dan rawatan yang dicadangkan termasuk risiko dan pilihan yang lain

  3. Kewajipan Pelanggan kepada pihak pengurusan HoSHAS adalah seperti berikut;

    1. Mematuhi semua peraturan, prosedur dan khidmat nasihat yang berkaitan pada bila-bila masa
    2. Menunggu dan menjaga kebersihan ruang bangunan serta semua kemudahan Hospital ini sebaik mungkin dan secara bertanggungjawab supaya mengelakkan kerosakan
    3. Menjelaskan segala bayaran yang dikenakan dalam tempoh yang ditetapkan. 
HOSHAS

QR Code
Scan Kod QR pada telefon pintar anda untuk versi mudah alih.

Hakcipta Terpelihara © 2022 Hakcipta Terpelihara Portal Rasmi Hospital Sultan Haji Ahmad Shah. Kemaskini : 03/10/2024 Jumlah Pelawat : 6247